Blog | Fox Web Internet Solutions

Τρεις λόγοι γιατί οι εταιρείες πρέπει να ενημερώσουν τις τιμές τους

Κάθε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στοχεύει στην οικοδόμηση μιας βιώσιμης και κερδοφόρας επιχείρησης. Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να επικεντρωθούν στις στρατηγικές τιμολόγησης τους. Κάθε επιχείρηση, μεγάλη ή μικρή, μπορεί να επωφεληθεί από την εξεύρεση νέων τρόπων βελτιστοποίησης της τιμολόγησης των προϊόντων. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει απλώς με την εκχώρηση μηνιαίου τιμοκαταλόγου σε ολόκληρο τον κατάλογο. Αντίθετα, όσον αφορά την τιμολόγηση, οι έμποροι πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο δημιουργικοί με τις προσπάθειες μάρκετινγκ, επειδή διαφορετικές στρατηγικές τιμολόγησης μπορούν να επηρεάσουν δραματικά την κατώτατη γραμμή τους. Εδώ είναι τρεις πολύ σαφείς λόγοι για τους οποίους κάθε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει πάντα να δοκιμάζει και να βελτιστοποιεί τις τιμές τους.

1- Υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης ή αύξησης των τιμών

Κάθε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου έχει να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές που είναι έτοιμοι να μπουν και να καλωσορίσουν πελάτες που εγκατέλειψαν "καροτσάκια" στον ιστότοπό σας για μια καλύτερη συμφωνία αλλού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να συμμετάσχετε σε μια "κούρσα στο κατώτατο σημείο". Ενώ μπορεί να χάσετε μερικούς αγοραστές σε ανταγωνιστές που μειώνουν τις τιμές, είναι πιθανό να κερδίσετε νέους πελάτες που ενδιαφέρονται περισσότερο για μια πιστή σχέση από μια εφάπαξ πώληση. Σκεφτείτε να εστιάσετε στους αγοραστές που προτιμούν ήδη την επιχείρησή σας και είναι πιθανό να συνεχίσουν να αγοράζουν από εσάς, ακόμη και αν οι τιμές σας είναι ελαφρώς υψηλότερες από αυτές που θα μπορούσαν να βρουν αλλού.

Πολλές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου παίζουν το παιχνίδι με τις καλύτερες προσφορές πολύ επιθετικά. Καταλήγουν σε τιμές που είναι τόσο χαμηλές, ακόμη και μια αύξηση 5% δεν είναι πιθανό να επηρεάσει την απόδοση των καλύτερων πωλητών τους. Αυτή είναι μια ευκαιρία να δοκιμάσετε μια αύξηση των τιμών. Χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό, οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε μια επισκόπηση του τι χρεώνουν οι ανταγωνιστές τους για βασικές κατηγορίες προϊόντων. Οπλισμένοι με αυτή τη νοημοσύνη, οι εταιρείες μπορούν να πάρουν ακριβείς αποφάσεις σχετικά με τις μικρές αυξήσεις των τιμών που τους επιτρέπουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Στην ιδανική περίπτωση, θα βρείτε μια ισορροπημένη τιμή που θα φέρει περισσότερα χρήματα για κάθε αντικείμενο που πωλείται, διατηρώντας παράλληλα μια θέση "καλύτερης διαπραγμάτευσης" που προσελκύει αγοραστές.

2- Χαμηλότερο κόστος για την αύξηση της κερδοφορίας

Οι τιμές και το κόστος βρίσκονται στις αντίθετες πλευρές της εξίσωσης κερδοφορίας.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το κόστος κυμαίνεται τακτικά. Το κόστος ανά μονάδα προϊόντος καθορίζεται από πολλούς παράγοντες που αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Το μεγαλύτερο μερίδιο του κόστους μονάδας προϊόντος στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το κόστος του προμηθευτή, δηλαδή η τιμή πώλησης ανά μονάδα προϊόντος από την πλευρά του προμηθευτή. Το υπόλοιπο του μοναδιαίου κόστους προέρχεται από δαπάνες μάρκετινγκ και γενικά έξοδα προσωπικού, εγκαταστάσεων κλπ.

Οι δαπάνες προμηθευτή είναι μεγάλη υπόθεση για εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου παντός μεγέθους. Η απόφαση για το κόστος του προμηθευτή γενικά περιορίζεται σε δύο παράγοντες: τον όγκο των αγορών και τη διαπραγματευτική ισχύ. Το πρώτο είναι μάλλον απλό: όσο περισσότερο αγοράζετε ένα προϊόν, τόσο μικρότερο είναι το κόστος κάθε μεμονωμένης μονάδας. Ωστόσο, η διαπραγματευτική δύναμη είναι πιο ρευστό και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η θέση της εταιρείας στην αγορά, η κατάσταση της σχέσης λιανοπωλητή-προμηθευτή, είτε πρόκειται για μακροχρόνια ή νεοσύστατη εταιρεία κλπ. Οι εταιρείες ECommerce θα πρέπει να επιδιώξουν να μειώσουν το κόστος ανά μονάδα Δύο μεταβλητές όσο το δυνατόν πιο έξυπνες.

Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ και τα γενικά έξοδα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου. Αξίζει να βάλουμε ενέργεια στη βελτιστοποίησή τους, διότι θα επηρεάσουν άμεσα το τελικό κόστος μονάδας.

3- Οι ανταγωνιστές σας αλλάζουν συνεχώς τις τιμές τους

Μία από τις σημαντικότερες ανταγωνιστικές δυνάμεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η τιμολόγηση. Οι ηλεκτρονικοί αγοραστές σε όλο τον κόσμο αγαπούν πολύ και δεν θα διστάσουν να εγκαταλείψουν μια εταιρεία για άλλη, αν βρουν κάτι.

Έτσι, ενώ οι έμποροι ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να αποφεύγουν να κόβουν τις τιμές σε μια γωνιά, πρέπει ακόμα να διαμορφώσουν μια ανταγωνιστική στρατηγική τιμολόγησης. Η εύρεση του τι σημαίνει αυτό για κάθε αγορά συνεπάγεται την παρακολούθηση του ανταγωνιστικού τοπίου και την αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι πελάτες θα αισθάνονται τις αποφάσεις τιμολόγησης.

Η διατήρηση σταθερών τιμών, αντί να τις αλλάζει ώστε να αντανακλούν τις κινήσεις της αγοράς, θέτει τις εταιρείες σε κίνδυνο να χάσουν τις ευκαιρίες κέρδους και τους νέους πελάτες. Αλλά το να κάνεις αυτό έξυπνα απαιτεί ανταγωνιστική τιμολόγηση. Ένας από τους καλύτερους και πιο οικονομικούς τρόπους για να αποκτήσετε γνώση είναι να χρησιμοποιήσετε ένα αυτοματοποιημένο λογισμικό ανίχνευσης τιμών ανταγωνιστή, το οποίο υποδεικνύει τις αποφάσεις αλλαγής των τιμών μόλις αυτές γίνουν σχετικές. Η ευελιξία που προσφέρει το αυτοματοποιημένο λογισμικό παρακολούθησης και παρακολούθησης των τιμών ανταγωνιστών μεταφράζεται σε πιο συχνές ευκαιρίες για τη μεγιστοποίηση των κερδών. Οι έξυπνες προσαρμογές τιμών που γίνονται με γνώμονα τον ανταγωνιστή μπορούν να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να παραμείνουν ανταγωνιστικές και κερδοφόρες.

Συμπέρασμα

Το ECommerce είναι ένα ανταγωνιστικό τοπίο, αλλά οι επιχειρήσεις που προσπαθούν να κατανοήσουν τον ανταγωνισμό τους θα δουν να γίνονται μια δύναμη και όχι μια απειλή-ξεκινήστε με την οικοδόμηση μιας ανταγωνιστικής τιμολογιακής στρατηγικής.

 

Πηγή: Prestashop Blog